Un Projecte de Q-Ars Teatre.
Dramatúrgia i direcció de Rafel Duran.
PRESENTACIÓ
Dues dones invoquen els clàssics per comprendre millor el nostre present. Corren temps difícils, d’abús de poder i d’incompetències polítiques. Moltes preguntes, poques respostes. El temor social es cola per les esquerdes. Quatre personatges femenins esperen ser elegits. La tria és Shakespeariana. Els mecanismes perversos del poder es posen en marxa. Dues dones. Quatre veus. Com a gran objectiu, assolir el poder amb mètodes malignes. Tot és vàlid. Hi ha murs que escolten i d’altres que parlen. La calumnia entra en joc. L’espiral del dolor gira sense aturar-se. L’eròtica del poder és el millor afrodisíac i… l’últim.
UNA MICA D'HISTÒRIA
Ricard III ha estat considerat durant molt temps un rei cruel i deformat, que va usurpar el tron dels seus nebots i els va fer matar. Aquesta imatge s'ha vist reforçada per l'obra de Shakespeare Ricard III. Tot i que aquest personatge ha fet córrer molta tinta en la història real i en la ficció, nosaltres ens interessem per les dones que el van envoltar: Cecily Neville, la seva mare, duquessa de York; la seva cunyada Elisabeth, vídua de d’Eduard IV; Margaret, vídua d’Enric VI; i Lady Anne, vídua d’Eduard príncep de Gal·les, fill d’Enric VI i després casada amb Ricard III. Són dones importants en un moment important de la història d’Anglaterra, obligades a conviure en un castell ple d’intrigues, gelosies i morts. Entre guerres familiars.
LA NOSTRA VARIACIÓ
Basant-nos en l’obra de Shakespeare i en versions com la de Carmelo Bene o la del canadenc Normand Chaurette; en creacions cinematogràfiques i en la història real, hem construït una dramatúrgia per donar veu a aquestes quatre dones que malgrat perdre marits, fills i reialmes en una estúpida guerra familiar, van tenir una influència directa en la vida política i militar de la època.
LA VOSTRA EMPENTA
Els diners que recollim en aquesta campanya els destinarem a cobrir les despeses imprescindibles per engegar el projecte. Despeses de preproducció, compra de materials, fotocopies, reciclatge vestuari, espai d’assaig, fungibles necessaris, transports, confecció dossiers, cartells…
EL TRAJECTE
El calendari del muntatge és el següent:
Preparació dramatúrgia: gener-abril 2013. Maig-juny assajos. Presentació a partir de meitats de juny i gira per festivals al juliol-agost. Temporada Barcelona Teatre Àtrium setembre-octubre 2013 cinc setmanes. Gira: gener-març 2014. A meitats de juny 2013 farem la presentació publica de l'espectacle amb l'entrega de recompenses.
2 comentarios
Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.
qarsteatre
Autor/a
Annabel, tens tota la raó en el que dius. No és menys cert en aquesta obra de Shakespeare, però per sort molts altres dramaturgs i la història real han destacat la importància d'aquestes quatre dones i per començar, en aquesta nova dramatúrgia del Rafel Duran, INVOCACIÓ, només els donarem la veu a elles, elles explicaran el que passa al seu voltant i jugaran amb la informació privilegiada que tenen. Denunciaran, patiran, en faran burla. Des de la seva força, la seva situació i la seva manera de ser. Un joc a quatre veus per a dues actrius.
Annabel Jové
Ens podríeu explicar una mica quina és la perspectiva des de la que penseu enfocar la història? Les dones sempre han -hem- quedat una mica... com ho diríem? tranparents, oblidades en els relats...